Polityka Prywatności

Administratorem Twoich danych osobowych jest „MedStop Bartłomiej Gronowski”, 31-202 Kraków, ul. Prądnicka 48 lok. L7, NIP: 9452277756, REGON: 526092905 („Administrator”);

Z Administratorem możesz skontaktować się:

  • pisemnie na adres: 31-202 Kraków, ul. Prądnicka 48 lok. L7
  • e-mailem: rejestracja@medstop.pl
  • telefonicznie: nr tel. 511 706 706
§1.Dane osobowe
  1. Danymi osobowymi są wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, w tym w szczególności imię, nazwisko, adres zamieszkania lub innego miejsca pobytu, PESEL, adres poczty elektronicznej, dane dotyczące zdrowia oraz inne dane określające fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
  2. W naszej placówce prowadzimy również monitoring wizyjny ogólnodostępnych pomieszczeń, który polega na rejestracji obrazu wyłącznie w pomieszczeniach ogólnodostępnych. Nie rejestrujemy dźwięku. Nagrywając obraz pozyskujemy i przetwarzamy Twoje dane osobowe w postaci wizerunku.
  1. Twoje dane osobowe będą przetwarzane:
  • w celach zdrowotnych, związanych z udzielaniem Ci świadczeń zdrowotnych – w tym prowadzeniem i udostępnianiem dokumentacji medycznej – na podstawie art. 9 ust. 2 lit h RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • w celu realizacji umowy o wykonanie usługi zawartej w Administratorem – na podstawie art.6 ust. 1 lit. b RODO oraz 9 ust. 2 lit h RODO;
  • w celu ochrony przed roszczeniami oraz w celu dochodzenia roszczeń, a także w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f oraz art. 9 ust. 2 lit. f RODO;
  • w celach marketingowych oraz innych niewymienionych w lit. a i b – na podstawie Twojej zgody, zgodnie z art. 6 ust 1 lit. a RODO;
  • w celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów, pacjentów i personelu Administratora oraz mienia – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO;

      2.Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla skorzystania z usług świadczonych przez Administratora lub dla komunikacji z Administratorem, w tym w celu wykonania usługi lub odpowiedzi na Twoje wiadomości

      3.Twoje dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu udzielonych Ci świadczeń.

      4.Dane osobowe zawarte w dokumentacji medycznej będziemy przechowywali przez niezbędny okres jej przechowywania wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

      5.Twoje dane osobowe pozyskane wskutek monitoringu będą przetwarzane nie dłużej niż 3 miesiące od dnia nagrania, chyba, że nagrania stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy. W takim przypadku nagrania będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne dla zakończenia postępowania, nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od jego prawomocnego zakończenia.

      6.W przypadku danych przetwarzanych na podstawie Twojej zgody, będziemy dane te przetwarzać do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu wobec przetwarzania danych, wycofania przez Ciebie zgody na ich przetwarzanie, lub gdy z innych przyczyn przetwarzanie tych danych stanie się zbędne.

      7.Oświadczenie o cofnięciu zgody na przetwarzanie danych osobowych wymaga jego złożenia w formie pisemnej lub elektronicznej na adres mailowy: rejestracja@medstop.pl.

      8.Przysługuje Ci prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.

      9.Prawo przenoszenia danych osobowych oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych nie dotyczą danych przetwarzanych na podstawie art. 9 ust. 2 lit. h RODO tj. danych przetwarzanych w celach zdrowotnych, związanych z udzielaniem Ci świadczeń zdrowotnych, w tym danych zawartych w dokumentacji medycznej.

    10.Przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      1.Twoje dane osobowe mogą zostać przekazane innym podmiotom wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i z poszanowaniem poufności tych danych. Twoje dane mogą być przekazane:

  • osobom i podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych na zlecenie Administratora (np. innym podmiotom leczniczym, laboratoriom itd. w celu kontynuacji leczenia, wykonania zleconych badań lub udzielenia innych świadczeń zdrowotnych);
  • Ministrowi Zdrowia jako administratorowi danych osobowych przetwarzanych w Systemie Informacji Medycznej w ramach Elektronicznej Platformy Gromadzenia, Analizy i Udostępniania Zasobów Cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych;
  • podmiotom świadczącym usługi hostingowe i teleinformatyczne na rzecz Administratora (np. dostawcy oprogramowania do prowadzenia dokumentacji medycznej oraz dostawcy serwera, na którym przechowywane są dane osobowe);
  • podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie prowadzenia i obsługi systemu rezerwacji wizyt, oraz w celu obsługi płatności;
  • osobom upoważnionym przez Ciebie do zasięgania informacji o Twoim stanie zdrowia lub dostępu do dokumentacji medycznej;
  • ubezpieczycielom w przypadku kierowania roszczeń przeciwko Administratorowi;
  • podmiotom świadczącym usługi prawne, księgowe i archiwizacyjne na rzecz Administratora;
  • organom władzy publicznej i innym organom w zakresie ich ustawowych uprawnień.

      2.Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowej. Administrator nie będzie stosował zautomatyzowanego podejmowania decyzji w sprawie danych osobowych

  1. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie).
  2. Na naszej stronie internetowej wykorzystywane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: sesyjne oraz stałe. Pliki cookies sesyjne są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe cookies stałe przechowywane są w Twoim urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
  3. Pliki cookies wykorzystujemy za Twoją zgodą, którą możesz wyrazić akceptując komunikat o plikach cookies, który wyświetla się w trakcie Twojej pierwszej wizyty na stronie internetowej.  W każdym czasie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej. Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może powodować trudności w korzystaniu z ze strony internetowej.
  4. Wykorzystujemy cookies własne w celu zapewnienia prawidłowego działania strony. Wykorzystujmy również cookies podmiotów trzecich: Google Analytics (w celach statystycznych oraz związanych z optymalizacją strony internetowej), Google Adwords (w celach promocyjnych i reklamowych); serwisów społecznościowych: Facebook, Instagram, Tik Tok w celach promocji oraz komunikacji za pośrednictwem ww. serwisów społecznościowych).
  1. Na naszej stronie internetowej używane są wtyczki następujących serwisów społecznościowych: Instagram, Facebook, Tik Tok
  2. Wyświetlając stronę, Twoja przeglądarka nawiąże połączenie z serwerami administratorów ww. serwisów społecznościowych, dzięki czemu otrzymają oni informację o wyświetleniu strony wraz z Twoim adresem IP. Szczegółowe informacje o celu, zakresie i zasadach przetwarzania danych przez ww. serwisy znajdziesz w politykach prywatności ich administratorów
  1. Korzystając z naszej strony internetowej przesyłasz z wykorzystaniem swojego urządzenia zapytania do serwera, na którym przechowywana jest nasza strona internetowa. Logi obejmują m.in. adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, którego używasz. Logi są zapisywane i przechowywane na serwerze. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną. Ich zawartość nie jest nikomu ujawniana.
  2. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji konkretnych osób.

Regulamin organizacyjny

§1.Postanowienia Ogólne
    1. Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
    2. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy MedStop Bartłomiej Gronowski, 31-202 Kraków, ul. Prądnicka 48 lok. L7, NIP: 9452277756, REGON: 526092905, wpisany do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Małopolskiego, nr księgi rejestrowej: 000000266453 (dalej jako „MedStop”).
    3. Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników MedStop, a także osoby wykonujące świadczenia zdrowotne na rzecz MedStop na podstawie umów cywilnoprawnych, pacjentów, osoby przebywające na terenie zakładu leczniczego w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osoby korzystające z usług MedStop za pośrednictwem strony: medstop.pl (dalej: Poratal).
    1. Celem działalności MedStop jest udzielanie świadczeń zdrowotnych także promocja zdrowia i prowadzenie edukacji zdrowotnej.
    2. Zadaniami MedStop są:
    • udzielanie świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta, a także zgodnie z zasadami etyki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
    • promocja zdrowia oraz edukacja zdrowotna pacjentów;
    • wykonywanie innych zadań MedStop w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
    1. MedStop wykonuje działalność leczniczą za pomocą zakładu leczniczego pod nazwą MedStop Bartłomiej Gronowski.
    2. W ramach zakładu leczniczego, o którym mowa w ust. 1, funkcjonują:
    • jednostka organizacyjna: MedStop,
    • komórki organizacyjne:
    • Pracownia fizjoterapii
    • Poradnia Zdrowia Psychicznego
    1. MedStop prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne w zakresie fizjoterapii oraz psychiatrii.
    2. MedStop realizuje swoje zadania poprzez:
    • udzielanie konsultacji i wykonywanie zabiegów w zakresie fizjoterapii;
    • udzielanie konsultacji lekarskich w formie teleporady, tj. na odległość i bez osobistego kontaktu pacjenta z lekarzem;
    • wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
    • wystawianie recept;
    • promocję zdrowia i edukację zdrowotną pacjentów.
    1. Świadczenia zdrowotne w formie stacjonarnej udzielane są w zakładzie leczniczym MedStop w Krakowie, Prądnicka 48 lok. L7.
    2. Świadczenia zdrowotne w zakładzie leczniczym MedStop udzielane są w godzinach od 08:00 do 21:00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w dni powszednie, od poniedziałku do piątku, w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym w trakcie rejestracji. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Kierownik może podjąć decyzję o przyjęciu pacjenta w innych godzinach, po uprzednim uzgodnieniu terminu przyjęcia z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym lub faktycznym.
    3. Świadczenia zdrowotne w formie teleporad udzielane są za pośrednictwem Portalu medstop.pl przez 7 dni w tygodniu, w godzinach dostępności Portalu.
    4. Rejestracja pacjentów odbywa się:
    • osobiście
    • telefonicznie nr tel. 511 706 706
    • za pośrednictwem formularza dostępnego w Portalu
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej: rejestracja@medstop.pl
    1. W trakcie rejestracji osobistej lub telefonicznej pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać swoje imię i nazwisko, numer PESEL oraz zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu.
    2. Warunkiem rezerwacji wybranego terminu usługi Teleporady jest uiszczenie przedpłaty w wysokości odpowiadającej pełnej cenie usługi.
    3. W przypadku realizacji świadczeń w formie stacjonarnej, rezerwacja jest bezpłatna i nie wymaga przedpłaty
    4. Szczegółowe warunki rozliczeń, w tym zasady dotyczące przedpłaty określa Regulamin płatności dostępny w siedzibie zakładu leczniczego oraz w Portalu.
    5. Przed przystąpieniem do udzielania świadczeń Pacjent zobowiązany jest udzielić personelowi udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań oraz dokument tożsamości.
    6. Warunkami udzielenia świadczeń zdrowotnych są:
    • rejestracja wizyty zgodnie z postanowieniami Regulaminu oraz Regulaminu płatności a w przypadku teleporady dodatkowa akceptacja Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną;
    • wyrażenie przez Pacjenta świadomej zgody na udzielanie świadczeń zdrowotnych;
    • udzielenie przez Pacjenta informacji, o których mowa w ust. 5;
    • pozytywna kwalifikacja Pacjenta;
    • uiszczenie wymaganej Regulaminem płatności przedpłaty.
    1. MedStop organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom możliwie najlepszą dostępność i najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
    2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom za odpłatnością, w oparciu o obowiązujący w dacie udzielenia świadczenia cennik ustalony przez Kierownika i stanowiący załącznik do Regulaminu, na warunkach określonych w Regulaminie płatności.
    3. Informacje w sprawie wysokości opłat za świadczenia zdrowotne wynikających z cennika, o którym mowa w ust.2, MedStop udostępnia w lokalu zakładu leczniczego.
    4. MedStop zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia Pacjenta lub zaprzestania dalszego udzielania świadczeń zdrowotnych w następujących przypadkach:
    • jeżeli stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na udzielenie mu świadczeń zdrowotnych stacjonarnie lub na odległość;
    • w przypadku niespełnienia warunków określonych w § 5 ust. 9;
    • w przypadku wystąpienia stanu zagrożenia epidemicznego lub ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne pacjentów;
    • w przypadku naruszenia przez pacjenta, jego przedstawiciela ustawowego lub inne osoby towarzyszące pacjentowi obowiązków oraz zakazów określonych w § 9 ust. 4 i 5 Regulaminu. Decyzję w tej sprawie podejmuje Kierownik lub jego zastępca albo inna osoba upoważniona przez Kierownika;
    • w innych przypadkach, gdy udzielenie świadczeń zdrowotnych jest niemożliwe z przyczyn niezależnych od MedStop.
    1. Świadczenia zdrowotne w MedStop są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
    2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom z należytą starannością, zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, poszanowaniem praw pacjenta oraz w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
    3. Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
    1. MedStop prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
    2. MedStop zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
    3. MedStop udostępnia dokumentację medyczną:
    • do wglądu;
    • przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
    • przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
    • za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
    • na informatycznym nośniku danych.
    1. Dokumentacja medyczna prowadzona w formie papierowej może być udostępniona poprzez sporządzenie skanu i przekazanie w sposób określony w ust. 3 pkt 4 i 5, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.
    2. Za udostępnienie dokumentacji medycznej MedStop nie pobiera opłat.
    1. Świadczenia zdrowotne udzielane są z poszanowaniem praw pacjenta określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
    2. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika lub osoby go zastępującej. Skarga może zostać złożona ustnie, pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej na adres: rejestracja@medstop.pl
    3. Informacja o prawach pacjenta udostępniona jest pacjentom w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych w formie pisemnej, w miejscu ogólnodostępnym oraz na stronie Portalu: medstop.pl
    4. Pacjent ma obowiązek:
    • przestrzegania postanowień Regulaminu;
    • przestrzegania zasad higieny osobistej;
    • przestrzegania praw innych pacjentów;
    • szanowania mienia MedStop.
    1. Na terenie zakładu leczniczego zabronione jest:
    • spożywanie alkoholu;
    • palenie tytoniu, w tym e-papierosów;
    • wprowadzanie zwierząt;
    • akwizycja i prowadzenie działalności zarobkowej.
    1. Działalnością MedStop, kieruje kierownik podmiotu leczniczego („Kierownik”).
    2. Kierownik prowadzi sprawy MedStop i reprezentuje go na zewnątrz oraz realizuje inne obowiązki wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
    3. Kierownik może powołać zastępców do kierowania poszczególnymi jednostkami lub komórkami organizacyjnymi, lub kierowania sprawami określonego rodzaju. W tym celu Kierownik może w szczególności udzielać swoim zastępcom niezbędnych pełnomocnictw lub upoważnień.
    4. Kierownik może powierzyć wyznaczonej osobie obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego lub współpracującego z MedStop oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej (kierownik medyczny).
    1. W celu zapewnienia prawidłowości oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, MedStop współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów, a także z przedstawicielami innych zawodów medycznych.
    2. Współpraca odbywa się na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta. Szczegółowe zasady współpracy mogą zostać określone w odrębnych umowach
    1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu MedStop prowadzi się obserwację pomieszczeń ogólnodostępnych za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring wizyjny). W ramach monitoringu wizyjnego nie rejestruje się dźwięku.
    2. Monitoringiem wizyjnym objęty jest obszar wejścia do MedStop, poczekalnia, rejestracja oraz ogólnodostępny korytarz. Obserwacją nie są objęte pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne.
    3. Dane osobowe zawarte w nagraniach uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego, MedStop przetwarza wyłącznie w celach, o których mowa w ust. 1.
    4. Obserwacja prowadzona jest całodobowo. Nagrania utrwalane i przechowywane są przez okres nieprzekraczający trzech miesięcy. Po upływie tego okresu nagrania podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
    5. Nagrania mogą zostać udostępnione podmiotom i organom uprawnionym na podstawie odrębnych przepisów.
    6. Obsługa procesu rejestrowania, utrwalania, przechowywania i udostępniania nagrań może zostać powierzona podmiotowi trzeciemu na podstawie odrębnej umowy, z zachowaniem zasad przetwarzania danych osobowych wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
    7. Kierownik MedStop informuje pacjentów i inne osoby, które mogą zostać objęte monitoringiem wizyjnym, o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z obserwacją pomieszczeń, w tym o celach i podstawach prawnych przetwarzania, poprzez umieszczenie stosownej klauzuli informacyjnej w ogólnie dostępnym miejscu na terenie Gabinetu.
  1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 22.04.2024r.
  2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz akty wykonawcze do tych ustaw.

Regulamin świadczeń zdrowotnych drogą elektroniczną

§1.Przedmiot regulacji
    1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej www.medstop.pl w tym: rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w tym wymagania techniczne niezbędne do korzystanie z serwisu www.medstop.pl, jak również warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz tryb postępowania reklamacyjnego.

MedStop (Usługodawca) – „MedStop Bartłomiej Gronowski”, 31-202 Kraków, ul. Prądnicka 48 lok. L7, NIP: 9452277756, REGON: 526092905;

Cena – cena za Wizytę określona  w Cenniku;

Cennik – cennik usług świadczonych przez MedStop;

Pacjent – osoba korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usług, w tym świadczeń zdrowotnych, drogą elektroniczną udzielanych przez MedStop;

Regulamin – niniejszy Regulamin;

Serwis – strona internetowa www.medstop.pl;

Specjalista – osoba wykonująca zawód medyczny udzielająca świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta, a w zakresie Usług niestanowiących świadczeń zdrowotnych osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i wykształcenie umożliwiające świadczenie tych Usług;

Świadczenie zdrowotne – działanie służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia;

Świadczenie usługi drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne;

Umowa – umowa o świadczenie usług zawarta pomiędzy MedStop a Pacjentem wskutek złożenia Zamówienia;

Usługi – usługi świadczone przez MedStop drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu, w tym Teleporada;

Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.);

Teleporada – udzielenie świadczenia zdrowotnego, w tym zakończone wystawieniem e-recepty lub e-zwolnienia, za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych, w tym w szczególności połączenia telefonicznego, czatu online, połączenia video, komunikatora;

Zamówienie  – zakup odpowiedniej Usługi polegający na wyborze odpowiedniej Usługi lub Usług i obowiązku zapłaty Ceny.

    1. Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych w Serwisie przysługują MedStop, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za uprzednią zgodą MedStop wyrażoną na piśmie.
    2. Do korzystania z Serwisu niezbędne jest posiadanie komputera lub innego urządzenia umożliwiającego korzystanie z sieci Internet przy wykorzystaniu jednej ze standardowych przeglądarek internetowych, w tym w szczególności Google Chrome, Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Opera, posiadających możliwość zapisu plików cookies oraz zapewniających obsługę skryptu Java.
    3. W celu bezpiecznego korzystania z Serwisu zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta Pacjent posiadało: system antywirusowy, skuteczną zaporę bezpieczeństwa oraz oprogramowanie umożliwiające odczyty plików w formie PDF np. Adobe Reader.
    4. Zakazane jest dostarczanie przez Pacjenta treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie z Serwisu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający prawa osób trzecich.
    1. Za pośrednictwem Serwisu MedStop świadczy następujące Usługi:
    • „Konsultacja psychologiczna – Online”;
    • „Konsultacja psychiatryczna – Online”
    1. Usługi, o których mowa w ust. 1 pkt 1 świadczone są odpłatnie. Dostępne formy płatności to:
    • przelew tradycyjny,
    • BLIK na telefon : 511-660-660
    1. Płatność za udzielone świadczenia następuje w całości przed rozpoczęciem Teleporady. Szczegółowe informacje dotyczące sposobu realizacji płatności zawiera Regulamin płatności.
    2. Ceny wyrażone są w złotych polskich, w kwotach brutto.
    3. MedStop może stosować rabaty, które mogą być naliczane za pomocą kuponów rabatowych przyznawanych przez MedStop w trakcie akcji promocyjnych, o których MedStop informuje w swoich kanałach informacji, w tym za pośrednictwem Serwisu.
    1. Zamówienie Usługi następuje poprzez złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu.
    2. W celu złożenia Zamówienia Pacjent:
    • wybiera odpowiednią Usługę lub Usługi;
    • wybiera Specjalistę oraz termin konsultacji;
    • uzupełnia dane osobowe w formularzu rejestracji, w tym:
    • imię i nazwisko;
    • PESEL;
    • adres zamieszkania
    • numer telefonu;
    • adres e-mail;
    • przekazuje, w razie konieczności, dodatkowe informacje w polu „Informacje dodatkowe”;
    • akceptuje Zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zarezerwuj wizytę”;
    • wybiera formę płatności i dokonuje zapłaty.
    1. Pacjent ma obowiązek podać dane zgodne z prawdą, nie zatajając żadnych informacji istotnych z punktu widzenia udzielanego Świadczenia zdrowotnego.
    2. W celu finalizacji Zamówienia konieczne jest dokonanie przez Pacjenta akceptacji treści Regulaminu i Polityki prywatności, oraz naciśnięcie przycisku „Zarezerwuj wizytę”. Złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
    3. Wybór przycisku „Zarezerwuj wizytę” w formularzu Zamówienia jest równoznaczny z zawarciem Umowy. W przypadku nieopłacenia Usługi w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia, Rejestracja jest anulowana, a Umowa uważana jest za niezawartą.
    4. Po opłaceniu Zamówienia następuje rozpoczęcie świadczenia Usługi. Klient otrzymuje na podany przez siebie adres mailowy wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie zakupu oraz informację o sposobie i terminie realizacji Usługi.
    5. Teleporady udzielane są przez 7 dni w tygodniu, w godzinach dostępności Specjalistów. W celu udzielenia Teleporady Specjalista w uzgodnionym lub ustalonym dniu i godzinie nawiązuje połączenie z Pacjentem w celu wykonania Usługi.
    6. Godziny teleporad są stałe, jednakże mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z powodu wizyt poprzedzających, świadczonych przez specjalistę w danym dniu lub z powodu nieprzewidzianych okoliczności. Rejestracja niezwłocznie poinformuje Pacjenta o przesunięciu wizyty w chwili powzięcia informacji, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
    7. Pacjent nie może mieć ustawionych w swoim urządzeniu końcowym jakichkolwiek blokad, lub zainstalowanego oprogramowania, które mogłyby uniemożliwić wykonanie połączenia przez Specjalistę, w tym połączenia z numeru zastrzeżonego.
    8. W przypadku, gdy Pacjent nie odbierze połączenia Specjalisty, uniemożliwi weryfikację swojej tożsamości, lub w inny sposób swoim działaniem lub zaniechaniem uniemożliwi wykonanie Usługi, należność za Usługę nie podlega zwrotowi.
    9. Pacjent zobowiązany jest posiadać przy sobie dokument tożsamości oraz okazać go na każdą prośbę Specjalisty w celu identyfikacji.
    10. O czasie trwania Teleporady decyduje Specjalista biorąc pod uwagę dobro Pacjenta oraz cel udzielonego Świadczenia zdrowotnego.
    11. Specjalista może przerwać udzielanie Teleporady w każdym czasie, gdy Pacjent dopuści się naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu. Usługa przerwana w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uważana jest za zrealizowaną i nie stanowi podstawy do zwrotu należności za Usługę.
    12. Specjalista uprawniony jest do odmowy wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia w każdym przypadku, gdy jej wystawienie pozostawałoby w sprzeczności z aktualną wiedzą medyczną lub w przypadku, gdy udzielone przez Pacjenta informacje, w tym dane zawarte w dokumentacji medycznej, są niewystarczające dla jej wystawienia. Odmowa wystawienia E-recepty lub E-zwolnienia w przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, nie stanowi podstawy do zwrotu należności za Usługę.
    13. W przypadku wystawienia E-recepty, Specjalista przekazuje Pacjentowi, na wskazany przez niego numer telefonu kod recepty.
    14. Świadczenia zdrowotne są dokumentowane w dokumentacji medycznej prowadzonej zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
    15. W przypadku wizyt cyklicznych odwołanie 3 wizyt z rzędu skutkuje anulacją kolejnych zaplanowanych terminów.
    1. Pacjent przed wykonaniem przedmiotu Umowy może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta.
    2. Pacjent może odstąpić od umowy, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, ale nie jest to konieczne.
    3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać pocztą na adres MedStop, ul. Prądnicka 48 lok. L7, 31-202 Kraków lub drogą elektroniczną na adres mailowy: rejestracja@medstop.pl
    4. W przypadku odstąpienia od Umowy uważa się ją za niezawartą.
    5. W przypadku odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od złożenia Zamówienia Usługowca zwróci Pacjentowi wpłaconą kwotę za niewykonaną Usługę w całości. Zwrot nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Pacjenta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy lub w takiej samej formie, w jakiej dokonał on zapłaty Ceny.
    6. Pacjent ma prawo zrezygnować z zaplanowanej Usługi najpóźniej na 48 godzin przed terminem jej realizacji. O rezygnacji Pacjent zawiadamia MedStop telefonicznie (nr tel. +48 511 706 706) lub pocztą elektroniczną na adres: rejestracja@medstop.pl. W przypadku niedochowania wskazanego terminu, wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.
    7. Prawo odstąpienia od Umowy na odległość nie przysługuje Pacjentowi, jeżeli MedStop wykonało w pełni Usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Pacjenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia Usługi, że po spełnieniu świadczenia przez MedStop utraci prawo odstąpienia od umowy.
    8. W przypadku udzielenia przez Pacjenta nieprawdziwych informacji co do liczby wizyt w momencie składania Zamówienia może to powodować powstanie po stronie Pacjenta obowiązku dopłaty za Usługę, zgodnie z obowiązującym w dniu świadczenia usługi medycznej Cennikiem lub wykupienie i umówienie się na wykonanie dodatkowej Usługi.
    9. Pacjent może złożyć reklamację dotyczącą Usługi wysyłając wiadomość e-mail na adres: rejestracja@medstop.pl
    10. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać w szczególności: imię i nazwisko Pacjenta, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, jeśli Pacjent życzy sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskazanie daty Usługi, dokładny opis przyczyn reklamacji oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Pacjenta, a także preferowany przez Pacjenta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
    11. MedStop rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Pacjent zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
    12. W przypadku, gdy realizacja Usługi będzie niemożliwa z przyczyn zawinionych przez MedStop, Pacjent zostanie poinformowany o powyższej okoliczności. W terminie 7 dni od powzięcia informacji o powyższej okoliczności Pacjent może, według swojego wyboru:
      • odstąpić od Umowy i żądać zwrotu zapłaconej Ceny,
      • uzgodnić z MedStop inny termin wykonania Usługi.
      • uzgodnić termin do innego specjalisty

              13.Należność za Usługę nie podlega zwrotowi, gdy brak możliwości wykonania Usługi wynika z przyczyn leżących po stronie Pacjenta, w szczególności, gdy Pacjent:

      • poda nieprawdziwe lub nierzetelne dane, w tym informacje dotyczące swojego stanu zdrowia;
      • złoży nieprawdziwe lub nierzetelne oświadczenie;
      • przedstawi nieprawdziwe lub nierzetelne dokumenty;
      • zrezygnuje z Usługi później niż 48 godzin przed jej planowaną realizacją;
      • nie będzie odbierał połączeń od Specjalisty w związku z próbą realizacji Teleporady lub w inny sposób naruszy postanowienia Regulaminu.
    1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępu do Serwisu z przyczyn niezależnych od Usługodawcy, w szczególności jeżeli do braku dostępu do Serwisu doszło na skutek:
      • problemów technicznych lub awarii systemu informatycznego;
      • wystąpieniu błędów lub zakłóceń;
      • wirusów komputerowych.
    2. Usługodawca ma prawo zblokować lub czasowo zawiesić dostęp do Serwisu, na czas konieczny do usunięcia zaistniałych zagrożeń lub nieprawidłowości w działaniu serwisu. Pkt. 1 stosuje się odpowiednio.
    3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem.
    1. Zasady przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności stanowiąca załącznik do Regulaminu. Polityka prywatności dostępna jest pod adresem https://medstop.pl/polityka-prywatnosci/
    1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, z tym, że do Umów nie stosuje się przepisów ustawy o prawach konsumenta, z wyłączeniem art. 12 ust. 1 pkt 1-12 i ust. 2, art. 13, art. 14, art. 15 ust. 1 i 3, art. 19, art. 21-24, art. 26-37 oraz art. 38 pkt 1, 3-6 i 8 powyższej ustawy.
    2. MedStop zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna i wchodzi w życie w terminie wskazanym przez MedStop, nie wcześniej jednak niż po upływie 14 dni kalendarzowych liczonych od momentu zamieszczenia na stronie internetowej www.medstop.pl informacji o zmianie Regulaminu. Korzystanie z Serwisu przez Pacjenta po dokonanych zmianach w Regulaminie jest jednoznaczne z akceptacją zmian Regulaminu.
    3. Regulamin zawiera następujące załączniki:
      1. Załącznik nr 1 – Polityka prywatności;
      2. Załącznik nr 2 – Formularz odstąpienia od umowy
    4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 22.04.2024r.

Prawa Pacjenta

Jako pacjentowi przysługuje Ci:

  • prawo do świadczeń zdrowotnych;
  • prawo do informacji;
  • prawo do wyrażania zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych;
  • prawo do tajemnicy informacji;
  • prawo do zgłaszania niepożądanych działań produktów leczniczych;
  • prawo do zgłaszania sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza;
  • prawo do dokumentacji medycznej;
  • prawo do poszanowania intymności i godności;
  • prawo do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego;
  • prawo do opieki duszpasterskiej;
  • prawo do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.

Szczegółowe informacje dotyczące praw pacjenta możesz przeczytać na stronie: https://www.gov.pl/web/rpp/prawa-pacjenta